FANDOM

La vida se'ns va fent a mesura que passa el temps i moltes vegades la voluntat de ser, o de tenir, o d'arribar a un lloc determinat té poc a veure amb el que realment acabem fent i sent. Un dia ens adonem que el que hem aconseguit sense gairebé haver-ho projectat és, a fi de comptes, el que havíem desitjat des de sempre sense tenir-ne massa consciència, no tant com un objectiu, sinó com una apetència consubstancial amb el nostre propi jo.

Això és el que sento que m'ha passat a mi amb Llofriu. Qui m'havia de dir que aquest tros de terra que fa vint-i-cinc anys amb prou feines coneixia, que només havia vist de lluny -un terreny pedregós amb una caseta menuda com de joguines- acabaria sent meva, amb tot el que vol dir tenir una casa on es guarda la història i la memòria de tota una vida? Des del primer dia, però, que m'hi vaig acostar vaig saber que era per a mi i jo era per a ella. I així ha sigut. Avui aquells camps de secà són plens d'arbres i d'horts i de plantes que conec com conec l'orografia d'un cos estimat, perquè jo mateixa els he plantat o els he triat i perquè els he vist créixer com he vist créixer dia a dia els meus fills.

Estimo aquesta terra amb tal naturalitat que moltes vegades se'm fa estrany pensar que no hi he nascut, peró en canvi hi torno amb el record quan sóc de viatge, quan en una nit llunyana em costa dormir o quan penso en el repós, en la felicitat, en el recolliment que comporta l'amor, l'amistat, l'escriptura i aquesta cosa tan curiosa que m'apassiona fer a totes hores: patrullar. Patrullar vol dir feinejar per la casa i pel jardí, fruint dels racons que més m'agraden mentre vaig podant, o canviant un quadre de lloc, clavant una estaca per penjar-hi uns barrets, collint flors per omplir un gerro o remenant llibres a la biblioteca mentre sobre la taula fumeja una espelma gruixuda del color de la mel.

No hi ha racó que em sigui estrany ni vista que no conegui, ni hora del dia que no la faci meva, ni llum que no formi part del meu horitzó, però tot i així és la sorpresa la que m'acompanya a tota hora, com si no pogués acabar de creure que finalment he trobat el meu lloc en aquest món.

Vegeu tambéEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori