FANDOM

Notícia 10112011

Notícia 10 de novembre del 2011

Els filòlegs Jordi Curbet i M. Pilar Perea presenten la digitalització dels dietaris d’Irene Rocas, el proper divendres 11 de novembre, en dos congressos internacionals.

Jordi Curbet ho fa a Barcelona al V Congrés Internacional “Construcció i projecció de la memòria personal a l’època moderna”; i M. Pilar Perea al Col·loqui Internacional “Etimologia i geolingüística romàniques” a Zadar (Croàcia). L’edició digital d’aquest valuós llegat de la memorialística privada està integrada per 1.200.000 mots, gairebé sis milions de caràcters informàtics.

Les memòries d’Irene Rocas (Llofriu 1861-Castelar, Buenos Aires, 1947), escrites en 18 quaderns, i la seva correspondència amb Antoni M. Alcover (documents conservats a l’Arxiu Municipal de Palafrugell i a la Fundació Alcover de Palma de Mallorca) es poden consultar al web de l’Ajuntament de Palafrugell, a l'enllaç següent accés al dietari digital.

La personalitat i la història d’Irene Rocas són ben singulars. De família pagesa, aquesta dona, autodidacta, va introduir-se a principi del segle XX en la lexicografia, va destacar –entre altres activitats culturals– com a col·laboradora activa del Diccionari català-valencià-balear i va deixar un testimoni excepcional del seu temps, viscut a Catalunya i a l’Argentina. Vídua d’un “americano” i mare de set fills, feminista, religiosa i catalanista, va relacionar-se amb personatges com Francesc Macià, Ventura Gassol, Carme Karr, Dolors Monserdà, Francesc de B. Moll, Tomàs Carreras i Artau i Anton Busquets i Punset.

Enllaços externsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori