FANDOM

Notícia 04062010.jpg

Notícia 4 de juny del 2010

Coincidint amb el Dia Internacional del Medi Ambient, aquest proper dissabte dia 5 de juny, l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palafrugell organitza una activitat sota el títol de “com es treballa en un hort ecològic?” Així, s’organitza una visita a l’Horta de la Viola, situada a Llofriu. El punt de trobada serà a les 9.30 h davant l’ajuntament.

L’Horta de la Viola va néixer l’abril del 2002 a la plana de Llofriu de Palafrugell seguint els criteris de l’agroecologia i la permacultura. La finca té una extensió de 14000 metres quadrats formada per una zona de cultiu d’horta (10000 m2), un galliner construït amb terra per a gallines ponedores (600 m2), un hivernacle per a elaborar el nostre propi planter, i un moli de vent i un dipòsit per a l’extracció d’aigua per regar.

En l’actualitat s’hi està construint un magatzem agrícola mitjançant un seguit de tècniques de bioconstrucció amb bales de palla. També hi ha una petita barraca d’eines de bales de palla.

Des de l’inici un dels objectius és la divulgació de tots els coneixements sobre agroecologia, permacultura, horta ecològica i bioconstrucció, per això s’hi realitzen tallers de horticultura ecològica a casa (tardor o primavera) i també tallers de bioconstrucció amb bales de palla i arrebossats d’argil·la.

Enllaços externsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori