FANDOM

Llofriu nevada 8 de març de 2010.JPG

La nevada del 8 de març de 2010 a vista desde la carretera C-66 entre Llofriu i la Barceloneta

.

La nevada a Catalunya del 8 de març del 2010 va afectar principalment les comarques de la província de Girona, l'interior de la província de Barcelona, la de Lleida i el nord de la de Tarragona. L'extrem occidental de ponent i el sud de Catalunya no se'n van veure pràcticament afectats.

Havia estat prevista pels serveis meteorològics Servei meteorològic de Catalunya, Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) i altres, tot i això va causar greus problemes de trànsit automobilístic, de ferrocarril i aeri i talls persistents del corrent elèctric especialment per caiguda de torres de conducció elèctrica deguda a l'acumulació de gel. A Barcelona, on no es veia nevar amb intensitat des de l'any 1986, la neu va quallar i durant la tarda a l'àrea metropolitana de Barcelona es va suspendre el pas de totes les línies d'autobusos, tramvia i Ferrocarrils de la Generalitat; el metro va funcionar excepcionalment les 24 hores. Les conseqüències polítiques van ser responsabilitzar al govern de la Generalitat d'improvisació davant les dificultats.

Com a circumstàncies excepcionals s'ha de dir que es va produir a finals d'hivern i que va ser de gran intensitat, concretament una tempesta de neu amb llamps i trons.

Situació meteorològicaEdit

Un anticicló centrat en les illes Britàniques permetia el pas d'una borrasca amb aire relativament càlid i humit que es va trobar amb aire fred produint una precipitació que va ser de neu a totes les cotes sobre Catalunya.

La nevada a LlofriuEdit

Llofriu nevada 8 de març de 2010 II.JPG

La nevada del 8 de març de 2010 a vista desde la carretera C-66 observant Llofriu

.

La nevada a Llofriu també va ser molt copiosa i vàries vies i camins van estar bloqueixats per la neu fins que els serveis municipals i gent del poble van retirar part de la neu així con branques i arbres caiguts pel fort pes de la neu.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori