FANDOM

Mas Riera
Mas Riera
Direcció Camí de Roma
Any 1701
Municipi Palafrugell
Barri Roma i Les Gavarres

Mas Rier es un masia situada dins de l'entorn del paratge del Sobirà i podria datar de l'any 1701.

Decripció i valoracióEdit

Petita masia de dues crugies i dues plantes, amb diversitat de dependències annexes, a cada costat, que sòn de diferents èpoques i s’estructuren sense cap planejament previ, configurant un conjunt d’edificació molt desgavellat.

La masia té teulada a dues vessants, però situades a novells diferents. La façana principal és la de migdia.

Les obertures-porta i dues finestres- tenen emmarcament de pedra ben tallada. A la gran llinda de la porta hi ha gravat l’any 1701. A la façana posterior hi ha altres dues finestres del mateix tipus. En aquest costat l’edifici fou apuntalat amb un contrafort en talús i un altre de cilíndric a la cantonada. En el mur de ponent, una petita obertura tapiada d’aspecte arcaic i les diferències apreciables en els paraments, evidencien l’existència de sectors importants subsistents, que pertanyen a l’edifici que seria força enterior a ala reforma d’inicis del segle XVIII. La dovella del portal de les dependències adossades a llevant porta la data de 1858.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori