FANDOM

PEPIPHP.png Aquest artícle forma part del * Plà Especial de Protecció i Intervenció en el Patrimoni Històric Ref.144

Mas Prats
Mas Prats.jpg
Direcció
Any segle XVI, segle XIX
Municipi Palafrugell
Barri Roma i Les Gavarres

Mas Prats és una casa edificada entre els segles XVI i XIX, dins del sector Roma i Les Gavarres.

Descripció i valoració Edit

Petit mas situat al sector de llevant del paratge de Sobirà. L’edifici és de dues plantes amb teulat de dues vessants sobre els murs de més llargada.

Un dels cossos laterals configuren un reduït pati posterior, clos la nord per paret de tanca. Es mas actual és fruit de diferents reformes, si bé la disposició a l’entorn del pari semblaria respondre ja a l’edificació primitiva.

Una dependència quadrangular s’afegí a l’interior i en un angle de dit pati, alterant-lo. S’hi creà un conjunt constructiu de marcada rusticitat. Façana principal, a migdia; porta que era de tipus gòtic, amb llinda sobre mènsules. En resten els brancals e les dues méncules de quart de cercle. L’obertura fou sobrepujada amb rajols i damnut s’hi col.locà una nova llinda que té gravat l'any 1845.

Les finestres del pis, sense pedra, són d’quest moment amb alguns carreus de gres i dues finestres fetes amb la mateixa pedra, així com el parament, corresponen a l’obra primitiva (segle XVI ?)

Notícies històriques Edit

Mira tambéEdit

Enllaços externsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori