FANDOM

LLOFRIU
Sector de la Barceloneta
Sector La Barceloneta.png
Comarca: Baix Empordà
Municipi: Palafrugell
Codi Postal: 17124
Superficie: 1,63 km²
Població:
 - Total
 - Densidad
(2009)
131
80,39 hab/km²
La Barceloneta de Llofriu.jpg

La Barceloneta es un sector i veïnat que forma part dels tres nuclis de població que conformen Llofriu. Els altres tres restantes nuclis són el barri de L'Estació, Llofriu i Roma i les Gavarres. Aquest sector té una superfície de 1,63 km² i una poblacio aproximada d'uns 131 habitants l'any 2009.

HistoriaEdit

El barri de la Barceloneta de Llofriu es va començar a crear amb petites masies orientades de sur a nord com és la dels Estanyol construïda al 1794. Probablement hi han masies o construccions mes antigues.

Mas Pera Estañol.jpg

Una de les cases mes antigues d'aquest veïnat és el Mas Pera Estañol que data de l'any 1794.

Hi ha una altre que es la de Mas Perich o Mas Peric que data de 1800. Cap el 1870 aquesta localitat va ser partida en dos pars a causa la construcció del carrilet ferroviari que anava de La Bisbal d'Empordà a Palamós. Aquest tram que partí definitivament en dos aquest veïnat va ser inaugurat l'any 1878. En els anys 80 es va duplicà la seva població amb noves construccions, algunes de elles ara ja estan legalitzades. Actualment s'han construït 3 promocions de cases que es calcula que podràn albergar a més de 30 veïns nous.

EconomiaEdit

La Barceloneta és una població de pas i es per aixó que dins d'aquest veïnat hi han dos tipus de economia, una que es basa en el sector de serveis, i l'altre en el sector purament agrari. Doncs es un veïnat que te bars, un restaurant, un taller mecanic, una quiosc, un forn de pa, un tenda de roba, així com tambe té granjes i conreus dels cuals serveixen d'aliment tant per consumició humana com per a animals. També va haber-hi un camp de tir situat al camí del camp de Tir.

GeografiaEdit

Aquest sector està situat al nord de Llofriu i tot el seu territori es molt pla tret de la part oest d'aquest es mes muntanyós ja que es tracta de la part més baixa del massís de Les Gavarres. Té una superfície aproximada de 1,63 km² i una població estable de uns 130 habitants podent augmentar a l'estiu a uns 250 habitants. Per tant es un sector que te purament rural i molt poc urbanitzat.

Llocs d'interés i turisme Edit

La Barceloneta poster 2013.png

Principals llocs d'interès d'aquest sector

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori