FANDOM

Joan Llorens Bassa.jpg

Joan Llorens Bassa

Joan Llorens Bassa, 1908-1976

Va ser un dels fills de Maria Gràcia Bassa, va néixer a Buenos Aires l'any 1908 i va morir a la mateixa ciutat l'any 1976. Joan Llorens va exercir d'advocat i va ser president del casal català de Buenos Aires de l'any 1961 a l'any 1963, va ser delegat al Patronat dels Jocs Florals de la Llengua Catalana a l'exili i va dirigir el Consell de la Col·lectivitat Catalana de l'Argentina i, igual que la seva mare i el seu oncle Florenci, també va col·laborar en el periòdic Ressorgiment.

Ho féu a partir dels anys trenta i va escriure-hi sobre catalans a l'Argentina com Felip Senillosa, articles de caràcter general i d'actualitat. D'entre els títols dels articles cal destacar La forma federal que convé i Un moment històric, l'últim dels quals l'escrivia sobre la proclamació de l'Estatut. L'any 1931 va escriure a Ressorgiment un article titulat El poeta ideal en el qual recordava l'arribada de Francesc Macià a casa seva i l'alegria que va tenir en veure la biblioteca de la família Llorens Bassa:

- ....tenim present l'alegria i fruïció que van donar-li els llibres que va trobar a la biblioteca de casa, proveïda d'anys enrere, entre els quals li semblava retrobar vells amics temps ha no vistos.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori