FANDOM

EMD Llofriu 2010

Plànol topogràfic de Llofriu.

El territori de Llofriu es una territori situat als peus del massís de Les Gavarres situat de nord-est de Catalunya, dins de la comarca del Baix Empordà`en el terme municipal de palafrugell. Llofriu té forma de cap i les distancies maximes del seu contron son de 3,5 quilòmetres i 4,15 quilòmetres. No obstant la seva superfície total és de 7,53 km², sene comptar Territori en discòrdia de Can Genoer.

RelleuEdit

Llofriu Les Gavarres 10082006 III

Panoràmica de Llofriu l'any 2006.

Llofriu té una diversitat orogràfica molt diversa. Amb una clara part plana anomenada popularment i localment Plana llofrienca i amb una part mes montanyosa corresponent en gran part, excepte d'alguns turonets, al parc Natural de Les Gavarres, és a dir part del Masís de les Gavarres. S'ha esbrinat que la cota mínima d'altura sobre el nivell del mar es de 21 msnm a on es troba riera Grossa de Llofriu amb el terme muunicipal de Regencós i la màxima és de 207 msnm corrrespoentn al Puig de la Bandera, aquest situat on comfuleixen els límits municipals de Mont-ras i Forallac.

ClimaEdit

El clima llofrienc es tipicament mediterrani amb un grau de continalitat per tractar-se d'una poble que està retirat 5 quilòmtres del mar i orientat a nord. .

HidrografiaEdit

Les terres de Llofriu són drenades per la riera de les Gruguedes, la d'en Bosqueta o de les Murtres, i altres minsos torrents que pertanyen a la complicada xarxa hidrogràfica de marge dret de la riera Grossa de Pals, comeguda a Llofriu com riera Grossa de Llofriu, que alimentava l'antic estany de Pals i avui porta les aigües al Daró.

PoblacióEdit

La població de Llofriu ha anat cambiant pero al considerar-se una localitat petita amb d'altres diaminades ha mantigut sempre la mateixa cantitat d'habitants la qual cosa ha fet que mai suparès els 400 habitants i que tampoc baixès a menys de 150 habitants. Llofriu està format per tres nuclis de població; Llofriu poble, barri de l'Estació i la mes poblada ara que és la Barceloneta. També està format per altres tipus de poblaciò com son el veïnats de Roma o el Veïnat del Sobirà.

Aerea de Llofriu 04-12-2011 1

Aerea de Llofriu 4 de desembre de 2011.

Cens de poblaciòEdit

Aquest cens sempre s'ha basat en la suma dels tres nuclis de poblaciò; és a dir Llofriu poble, barri de l'Estació i la Barceloneta.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori