FANDOM

La problemàtica generada pels efectes de la nevada del passat 8 de març i el risc d’incendi, han centrat les activitats relacionades amb la temàtica forestal dins la desena edició de la Festa de la Pela del Suro de Llofriu (Palafrugell). D’aquesta manera s’ha presentat el Pla de Prevenció de les Gavarres, redactat per l’equip dirigit per David Meya, enginyer de forests del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya. En el mateix marc, s’han realitzat dues demostracions de prevenció i extinció d’incendis, a càrrec de la Federació d’Associacions de defensa forestal (ADF) i ADF Gavarres nord.

D’altra banda, Josep Gordi, professor del Departament de Geografia de la Universitat de Girona i redactor de moltes Cartes del Paisatge, ha presentat el llibre “L’evolució del paisatge forestal a les terres gironines a la segona meitat del segle XX”.

La festa, organitzada per l’Ajuntament de Palafrugell, l’Institut de Promoció Econòmica, el Museu del Suro i l’Associació de Veïns i Amics de Llofriu, és una proposta de lleure i difusió que té el seu punt de partida en una activitat tradicional, poc coneguda, i arrelada al territori; la pela del suro. Al seu voltant es proposen tota una sèrie d’activitats que optimitzen l’ús dels recursos potencials disponibles a la zona interrelacionant els sectors industrial, cultural, turístic, la resta de la comunitat i el seu patrimoni cultural i natural.

L’activitat central, la pela del suro, s’ha realitza en un bosc proper al nucli de Llofriu. La resta d’activitats s’han allargat durant tot el dia, amb ofertes diverses destinades a tots els públics, des del tallers per a la mainada, demostracions artesanes, rutes per a excursionistes, exposicions, grups d’animació, conferències...

Enllaços externsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori