FANDOM

Un diumenge d'hivern encuriosit, amb les parades de llibres i revistes vells al mercat de Sant Antoni de Barcelona, em va sorprendre trobar un fascicle d'una revista picant de l'any 1922 que es titulava "El Nandu de Llofriu". El seu contingut és d'un picant molt esbravat, si el comparem amb les revistes d'informació general d'avui.

Aquesta troballa em va fer recordar que havia sentit a parlar d'en Nandu de Llofriu, però mai havia tingut una idea clara de qui era.

Doncs bé, una xerrada amb en Josep Mateu m'ha ajudat a estirar una mica el fil. Sembla que tot va sortir d'una obra de teatre que es titulava en Nandu i la Tuies. És probable que la revista sortís sota la influència de l'obra de teatre. La revista és el primer número que va sortir; desconec si n'hi varen haver de posteriors, o el seu èxit va ésser més aviat efímer.

Per altra part, un veí de Llofriu que es diu Claudi Zennon, fill d'una família de molts germans que es dedicaven a fer pous, home fornit i valent que tenia afecció pel ciclisme, va destacar en algunes curses a Barcelona, igual que el seu amic Josep Mateu, encara que aquest últim d'una manera més local.

Va ésser en aquesta època que, per la seva procedència, li varen posar de motiu en Nandu de Llofriu, nom que li molestava enormement.

Vet aquí, doncs, que si tothom es pensava que Llofriu era conegut arreu pel veïnatge de l'il·lustre escriptor Josep Pla, o pels concorreguts suquets del senyor Portabella, s'ha equivocat. La fama ja ens venia de més lluny i ens la va donar aquest personatge, entre la ficció i la realitat, que és en Nandu de Llofriu.

Escrit per: Josep Sabrià

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori