FANDOM

Cova del Mas Estela Localització

Mapa de localització del jaciment

La Cova del Mas Estelaes un sepulcre, para-dolmen que es troba dins de les Gavarres en el sector de Llofriu.

Descripció i ValoracióEdit

AccésEdit

Des del poble de Llofriu seguir el camí que porta al mas de can Janoher. S'agafa el trencant del mas Estela, a uns 300 m de Llofriu a mà dreta, en direcció NW. Des del mas s'arriba al cim de la Cova pel mig del bosc, sense un camí ben definit.

ContextEdit

Terreny pissarrós, bosc espès d'alzines i pins. El conjunt de rocam de pissarra on es troba el possible para-dolmen es troba a uns 7 m al sud del penyal rocós que forma el cim del turó.

Tipus de jacimentEdit

Agrupament de blocs de pissarra que formen una cavitat o abric sota una gran pedra de coberta. Probablement es tracta d'un element del tot natural. Aquesta coberta de 1, 50 m de llarg, 1,35 m d'ample i 0,65 m de gruix descansa sobre dos voluminosos blocs de pedra verticals. No hi ha una pedra que formi la capçalera de la possible cambra, la qual amida 1,80 m de llarg i 0,70 m d'ample. En una roca situada a uns 7 m al nord de la cova hi ha gravades tres cassoletes; se'n veuen d'altres en roques més apartades al mateix massís de les muntanyes Poues. A uns 20 m a ponent de la cova hi ha un monòlit de poc més de 1 m d'alçada. És dubtós si es tracta d'un petit menhir prehistòric o d'una antiga fita termenera.

HistòriaEdit

Localitzat l'any 1966 per Joan Badia i A. Recasens després d'haver recollit informació de bosquerols de les Gavarres. Malgrat tractar-se d'una formació rocosa natural, per la seva configuració, emplaçament, existència de cassoletes…, hi ha la possibilitat que fos utilitzat per enterrar-hi en època megalítica.

Excavacions realutzadesEdit

La cavitat fou excavada l'any 1967 sota la direcció de Lluís Esteva i Cruañas, amb resultat negatiu. No hi havia pràcticament nivell o sedimentació; probablement havia servit de barraca o refugi de bosquerols.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori