Fandom

Llofriu Wiki

Associació de Veïns i Amics de Llofriu

379pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Logotip AVALL.png

Logotip de l'associació emprat a partir de 1990 i dissenyat per Francesc Piñol

La Associació de Veïns i Amics de Llofriu o AVALL és una associació fundada l'any 1979 per un grup de veïns de Llofriu, la Bareceloneta i l'Estació amb el ànim de promoure el poble mitjançant la cultura i el lleure. Una de les màximes aportacions i lucres d'aquesta entitat ha estat la recuperació de la Festa Major de Llofriu i la creació d'altres events com la Festa de la pela del suro, festa de l'homenot, la Festa petita de Llofriu així com la promoció de concerts, concursos, partits de futbol, partits de bitlles catalanes i demés activitats, convertint-la en la màxima entitat que avui dia té Llofriu. Es podria dir que és l'entitat que representa i ha representat més Llofriu i tot el seu territori. Aquesta associació està inscrita en el Registre General d'Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya (Delegació Territorial de Girona), secció 1ª número 622 el 31 de decembre de 2001.

HistoriaEdit

Aquesta associació es va fundar el 18 d'abril de 1979...

PresentacióEdit

Constitució d'AVALL any 1979.png

Fulla constitucional de l'associació de 1979

Durant molts anys Llofriu havia tingut alcalde pedani, és a dir, que es depenia de l'Ajuntament de Palafrugell. L'any 1979, un grup de gent del poble vam considerar que la millor manera per defensar el nostre poble era fent pinya tots els veïns junts. Per aquest motiu es va crear la que abans s'anomenava Associació de Veïns de Llofriu.

Amb el pas del temps s'ha produït un creixement del poble, i si bé és important, també és cert que comporta una sèrie de circumstàncies que representen un gran canvi en les relacions veïnals. Ara fa uns quatre anys, certes persones que tenen casa a Llofriu, però que no hi viuen tot l'any, van estar interessades en formar part de la junta directiva de l'Associació, per aquest motiu es va decidir modificar la denominació Associació de Veïns i Amics de Llofriu i obrir-la a tothom. Un canvi que ha estat molt enriquidor per al poble.

Fa més de 25 anys que vam crear l'Associació, i qui ens havia de dir en aquells moments que tindríem Internet, pàgina web, etc! El futur de Llofriu és esperançador, i esperem que els canvis que es produexin d'ara endavant siguin molt positius per a tots els llofriuencs.

Jaume Alsina

Enllaços d'interèsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori