FANDOM

Notícia 19102012

Notícia 19 de octubre del 2012

Creu Roja presenta, a la sala d’exposicions del Teatre Municipal, una mostra que commemora el quarantè aniversari de la creació de l’actual assemblea local de Palafrugell, fundada el 1972 sota la presidència de Joaquin Escrivà.

L’exposició presenta una àmplia documentació fotogràfica que repassa la història d’aquests 40 anys, que s’inicia amb la constitució de l’assemblea, els seus integrants i els soldats que hi prestaven servei, per continuar amb les activitats que s’han vingut realitzant, destacant l’important capital humà amb que sempre s’ha comptat, socis i voluntaris. També hi ha lloc pel record als vehicles utilitzats o al lloc de socors que estava situat a peu de carretera a Llofriu. També es pot veure l’evolució del vestuari i uniformes en els darrers temps, amb algunes peces dels passats anys 20. Documentació, carnets, insígnies i altres objectes completen l’exposició.

L’acte inaugural de l’exposició va comptar amb la presència de la presidenta local, Lluïsa Capellà, del primer president de l’assemblea, Joaquín Escrivà, i de Florenci Berta, amb una representació municipal encapçalada pel primer tinent d’alcalde, Albert Gómez.

La història de Creu Roja a Palafrugell es remunta, segons s’ha descobert molt recentment per una informació existent a la seu central de Creu Roja Espanyola, al 4 de desembre de 1873 quan es va crear al municipi una “subdelegació” de l’entitat, que va presidir Miguel Corroella i de la qual no es disposa de cap documentació, ni de la seva posterior història.

Enllaços externsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori